Diakoni - Folkekirken Aabenraa rækker ud.

Ferie for alle - En ferie med alt betalt for økonomisk trængte børnefamilier.

Hvert år hjælper Folkekirken Aabenraa, sammen med Bjolderup-Uge og Hjordkær sogne, trængte familier med at holde ferie.

Ferien arrangeres af en gruppe dedikerede frivillige samt nogle ansatte fra de pågældende sogne, og de deltagende familier bliver udvalgt på baggrund af en ansøgning.

I år skal vi sove i cirkusvogn og telte og temaet er Vild i vildmarken. Vi skal på løb, lave mad over bål og til Legoland.

Familienetværk

Aabenraa sogn/Folkekirken Aabenraa arbejder sammen med Blå Kors om familienetværk.

Familienetværket er et sted at mødes, et sted at have nogen at snakke med, få nye venner og måske en frisk vinkel at se tilværelsen fra.

Familienetværket er et tilbud om socialt samvær og gratis aktiviteter for udsatte familier, som har brug for et frirum i hverdagen

Vi mødes torsdage i ulige uger kl. 17.00 i Nicolaihuset - følg gerne med på Familienetværkets facebookside, hvor der kommer informationer løbende.

Folkekirkens Nødhjælp

Hvert år i marts samler vi ind til Folkekirkens Nødhjælp.

Udover denne indsamling går vores kirkers kollekt til mange forskellige formål, gerne så lokale som mulige.

Ugens kollekt kan ses ude på forsiden ogi vores nyhedsbrev.